יום רביעי, 19 ביולי 2017

ביקורת Sim2Fly לחו"ל - לא למאותגרים טכנולוגית

אם רציתם סים לטיסה לחו"ל, Sim2Fly הוא פתרון מצוין. אבל הוא אינו חף מבעיות. 
אני משתף מנסיוני בשתי נסיעות לחו"ל, אחת קצרה לסוף שבוע בפורטוגל לצורכי עבודה, והשנייה ארוכה - שמונה ימים לנופש משפחתי בגרמניה. 

יתרונות 

  • זול - רכשתי בגרופון. לסוף שבוע בפורטוגל - עלה 99 ש"ח. לשמונה ימים בגרמניה עלה 139 ש"ח (אפשר עד עשרה ימים). רכשתי לנסיעה הארוכה שני סימים - אחד לי ואחד לבני, בן ה-12, שלא יכול להתנתק מהסנאפצ'אט. העלות לשני כרטיסי סים: 278 ש"ח. הרבה יותר זול מכל מפעיל בארץ.
  • ללא הגבלה - יש שיחות חופשיות, לארץ ומהארץ, ושיחות מקומיות חופשי. יש אינטרנט ללא הגבלה וזה היתרון הכי משמעותי מבחינתי. אני שונא כשאני צריך לעשות חשבון בכמה מגה גלשתי היום.
    הדבר החשוב מבחינתי הוא כמובן Waze שעבד ללא תקלות בליסבון, פורטוגל. באיזור היער השחור, בגרמניה, יש חלקים שבהם אין קליטת סלולר, אבל אם קבעתם מסלול מראש לא צריכה להיות בעיה. בנוסף, אני ממליץ להכניס להגדרות גם מחוון מהירות וגם התרעה במקרה שעוברים את המהירות המותרת.
    לא הזיק שברכב ששכרנו היה CarPlay של אפל, כך יכולתי להשמיע בנסיעה לילדים את טייכר וזרחוביץ' ברדיו תל אביב, דבר שמאד הרגיע את הנסיעות הארוכות. בנוסף, ביישומונים הרלוונטיים, יכולתי לראות חדשות מהטלוויזיה בארץ וקראתי עיתונים כדי להתעדכן בפיגוע השבועי לילד... כמובן שיחות וידאו WhatsApp עם ההורים של אשתי ממרומי הרכבל בטודנאו ובפלדברג כך שהם ראו איפה אנחנו נמצאים. שלחנו לכל מי שהתעניין תמונות ווידאו במהלך הטיול. הכל בצורה חלקה.
  • המספר הישראלי נשמר - מי שמתקשר מהארץ מגיע למספר ללא בעיות, אם יש קליטה.
  • אפשרות לתקשר עם שאר חברי הקבוצה המטיילת בחו"ל - הטלפונים שמשו כמו מכשיר קשר. אם התפצלנו, דאגנו שלכל חלק מהקבוצה יהיה מכשיר טלפון וכך שמרנו על קשר ולא הלכנו לאיבוד.

חסרונות

  • אין SMS - חסרון לכל מי שמשתמש תדיר במסרונים. אבל חשוב מכך חסרון ביכולת להתקשרות מול חברות שמבקשות הזדהות באמצעות קוד שהם שולחים לך. למשל, אם שכחת את הקוד הסודי באשראי ואתה רוצה להיזכר אתה חייב יכולת למסרונים, או להטריד מישהו בארץ שיקבל את המסרון וילחץ על קישור שיוביל לקוד הסודי ולאחר מכן ישלח לך.
  • מסובך להפעלה - לאחר הקניה, מקבלים הודעה שתקבל את ההוראות. ביום שלפני הנסיעה ואכן כך היה. קיבלתי הודעה עם הוראות מהיכן לאסוף, יחד עם רשימה ארוכה כאורך הגלות להפעלת הסים. בין ההוראות - הורדת אפליקציה, הרשמה לאפליקציה עם קוד, העברת שיחות למספר מסוים בחיוג ארוך, החלפת סים, הוראות חיוג מהאפליקציה (אפשר לחייג רק מהאפליקציה), אם יש צורך - שינוי הגדרות בטלפון, בחזרה לארץ יש להחליף חזרה את הסים, לחייג לביטול הפניית שיחות, להחזיר את הסים למקום שבהודעה ולשלוח הודעה שהוחזר.
  • לא כל המדינות נתמכות - יש רשימת מדינות נתמכות. כך למשל, במעבר דרך איסטנבול לא היה שרות משום שטורקיה לא ברשימת המדינות.
  • איכות השיחות הסלולריות לא גבוהה - משום שהשיחות עוברות באמצעות מספר בינלאומי, כל שיחה היא כמו לחייג לחו"ל, לא תמיד איכות השיחה טובה. ב-WhatsApp, לעומת זאת, השיחות באיכות מצוינת, גם בוידאו.
  • אין אפשרות Tethering - כלומר יצירת נקודה חמה אלחוטית (Wi-Fi HotSpot) שבה טלפונים אחרים יכולים לחלוק את הגלישה דרך המכשיר שלך. הכרטיס הוא אישי וברור למה.
  • אין שרות לקוחות מסודר - במובן של מיקום גאוגרפי שאליו אפשר לגשת. אבל כל השאלות שלי נענו באמצעות הטלפון ויותר מכך ב WhatsApp בצורה מידית. אבל המיקום של לקיחת והזמנת הסים משתנה באופן תדיר. בפעמיים שלקחתי והחזרתי סים ביקרתי בשלושה מקומות בנתב"ג.

לסיכום

מומלץ מאד לכאלו שיש להם התמצאות טכנולוגית קלה ואינם זקוקים לSMS באופן נואש. מבחינתי לא הייתה בעיה למלא אחר ההוראות, אבל מי שאינו רגיל במעין אלו, לא מומלץ לנסות.
זו דרך מצוינת לחסוך בעלויות התקשורת ולספק לכל המשפחה סים אישי. לשמור על קשר לארץ, לעבודה, דואר אלקטרוני וכל השירותים הסלולריים ללא הגבלה.
-------------------------------------------------------------------------------------
עדכון 11.9.2017
בפעם השלישית בה השתמשתי בsim2fly, הייתה בעיה עם שרות הלקוחות. הלכתי על פי ההוראות לקחת את הסים מקופסא שאמורה להיות תלויה על הסורגים בסניף דואר ישראל שכבר היה סגור בשעה הזו. יום שישי, אחרי הצהריים, הטיסה אמורה לצאת ב 17:40. אני מצרף כאן את חילופי הדברים עם נציג שרות הלקוחות שלהם כדי להמחיש את שהיה.
ליחצו לראות את חילופי הדברים
כשהלכתי לקחת את הסים לא הייתה קופסא ולא היה נציג כפי שרשום בהוראות ההפעלה. ואז שלחתי הודעה בווטסאפ. לפני טיסה יש מספיק לחצים ואתה לא צריך להיות לחוץ ממשהו כזה. לקח לנציג 28 דקות לחזור אלי. כמעט חצי שעה מורטת עצבים שבה שקלתי לעשות חבילה בספק הסלולארי שלי. אבל הסאגה לא הסתיימה בחצי השעה הזו אלא רק כ-50 דקות מרגע שהגעתי, כשהוא קבע שהוא יבוא לשדרות הממריאים וימסור לי את המעטפה ביד. הוא אכן הגיע ומסר לי אותה, ללא מילת התנצלות וכמעט האשים אותי באי הגעה בזמן לפני הצ'ק אין. 50 דקות מבוזבזות ומורטות עצבים שלא צריכות להיות ברגעים שלפני טיסה כשכל הזמן שלך מתוכנן למטלות אחרות בנמל.
אכזבה נוספת היא שינוי התנאים של הסים, עכשיו האינטרנט ללא הגבלה: "למעט יוטיוב ואפליקציות מוזיקה וסרטים שימוש לא תקין יגרור ניתוק הסים." כלומר, האינטרנט כבר עם הגבלה. לא כמו שהיה בעבר.
בעיה נוספת היא הצורך להחזיר את הסים במעטפה לתיבה האדומה של דואר ישראל, עם ציון כתובת. במקרה הייתה לי מעטפה בשעה 5:30 לפנות בקר. אבל מה היה קורה אילו לא הייתה לי מעטפה? אמנם לא צריך לבייל אותה, אבל זה מתכון לשיבושים נוספים.
נקווה ששרות הלקוחות שלהם ישתפר. אני מוריד את המלצתי לקנות את המוצר.

16 תגובות:

  1. סקירה טובה, לא הכרתי את הסים הזה לפני.
    אגב לגבי ניווט ברכב למדתי בדרך הקשה לא לסמוך על וייז שתלוי באינטרנט, נגיד פיספסת פניה ואין קליטה אז אתה תקוע. תמיד מומלץ להוריד מפה מראש. באתר הבא יש סקירה טובה בנידון.
    http://bit.ly/free-navigation

    השבמחק
  2. שירות מבזה ומתחת לכל ביקורת. תודעת שירות אפסית.
    ניהול מחפיר ואי היצמדות למחירים באתר, תיבת איסוף מפוקפקת והתנהלות מפוזרת שאינה מקצועית.
    התנערות מוחלטת מאחריות, זלזול ממדרגה ראשונה בלקוח, בזמנו האישי ובכספו בעודו נמצא כבר בחו"ל.
    אטימות מוחלטת, שירות לא יציב כמעט על בסיס יום-יומי.
    לא להתקרב!!!

    השבמחק
  3. לא להתקרב חצי מהזמן הסים לא עבד

    השבמחק
  4. רכשתי השתמשתי ונהנתי עד הגג ממליץ לכולם פשוט ללא הגבלה

    השבמחק
  5. רכשתי בפברואר כרטיס סים. הכל היה נכון ולפי ההנחיות. בכל שאלה - נעניתי מיד בשירות הלקוחות. בחול גם שיחות וגם גלישה ללא הגבלה - היה ממש תענוג (גם אם לא השתמשתי יותר מידי....)

    השבמחק
  6. רכשתי חבילה לסקי באיטליה. ההוראות מורכבות, אבל מדויקות, נהנתי מהידיעה שיכולה להתקשר ולגלוש ככל העולה על רוחי, כולל וויז ומפות גוגל, למרות שלא השתמשתי יותר מידי...

    השבמחק
  7. קיבלתי שירות מתחת לכל ביקורת. דיברתי עם נציגת שירות שלהם שהייתה מאוד לא נעימה ומאוד לא סבלנית. זה היה נראה לי מסובך מאוד-כל ההתנהלות מולם.בנוסף היא הכריחה אותי לעשות חבילה ל14 יום כשאני רציתי חבילה ל10 ימים בלבד.בקיצור הייתה שיחה מאוד לא נעימה ואני ויתרתי על השירות שלהם על סמך אותה שיחת טלפון שתיארתי פה. מניסיוני לא ממליץ על עליהם בכלל.

    השבמחק
  8. אכזבה מוחלטת!
    כשבאתי לקחת את הכרטיס הכל היה מבולגן ולא מסודר.
    שירות על הפנים, רק דרך צ'אט, ניסיתי ליצור קשר בנייד ללא הצלחה.
    הוראות מסובכות, בסופו של דבר קניתי כרטיס סים בחו"ל יותר טוב ויותר יעיל.
    עדיף ללכת לעמדה שמוכרים בה את הסים ששם נותנים לכם את מלוא תשומת הלב.

    השבמחק
  9. אכזבה!!!
    שבועיים בגרמניה. שבוע ראשון בעיית התחברות לאינטרנט. כל הזמן אמרו לי לשנות את ההגדרות. על הפנים. בשבוע השני בכלל לא היה אינטרנט. שום הגדרה ידנית לא עזרה.
    לחפש פתרונות אחרים כי לי זה פגע באיכות הטיול שהסתמך על אינטרנט. שרות הלקוחות לא מחזיר תשובה.

    השבמחק
  10. זהירות .
    אין שירות לקוחות. אין עניין בך לאחר ששילמת. חבל שאין עוד ביקורות על מנת שידעו להיזהר.
    מה שמשלמים בזול משלמים ביוקר!!

    השבמחק
  11. גרוע מאד רכשתי כרטיס ל30 יום לארהב. עבד 5 ימים והפסיק שירות לקוחות גרוע. נאלצתי לרכוש חבילת תקשורת אחרת. כאשר דרשתי החזר כספי הם נעלמים מאחורי מספר whatsapp
    גרוע מאד עדיף חבילת תקשורת של חברה גדולה או סים מקומי בארץ היעד

    השבמחק
  12. גרוע מאד רכשתי כרטיס ל30 יום לארהב. עבד 5 ימים והפסיק שירות לקוחות גרוע. נאלצתי לרכוש חבילת תקשורת אחרת. כאשר דרשתי החזר כספי הם נעלמים מאחורי מספר whatsapp
    גרוע מאד עדיף חבילת תקשורת של חברה גדולה או סים מקומי בארץ היעד

    השבמחק
  13. הסים לא עבד בכלל קנינו לי ולחברה . עבודה בעיניים עקצו אותנו ולא מחזירים את הכסף למרות שהבטיחו שיחזירו אין עם מי לדבר אשמח לקבל פניה ישירה להנהלה

    השבמחק
  14. קטסטרופה. כבר 24 שעות מנסה לקבל מהם מענה. עונים לי מידי פעם תשובות לא הגיוניות. בשורה תחתונה בזבוז זמן, אין אינטרנט ואיו שיחות

    השבמחק
  15. חזרנו לפני יומיים לקחנו מהם 17 סימים לא היתה תקלה באף סים היה מדהים נמשיך להשתמש בשרותים שלהם

    השבמחק
  16. לא להתקרב אליהם!!!!
    מעולם לא נתקלתי בשירות גרוע ופוגעני כזה. רכשתי שני סימים בחבילה זוגית, בחו"ל הסתבר שאחד הסימים לא תקין ונאלצתי להשקיע שעות בחו"ל בביצוע הוראות של השירות תוך כדי ספיגת עלבונות (למזלי אני מנהל פיתוח ועוסק באפליקציות מובייל כך שמכיר את הטכנולוגיה וההגדרות), ורק לאחר שהחלפתי סימים בין הטלפונים והוכח חד משמעית שסים אחד לא תקין הם קיבלו זאת והתשובה שלהם היתה "אז תן נקודה חמה לאישתך" ולא עניין אותם שהיינו עם הילדים והמטרה של שני סימים הייתה שנוכל להתפצל ולתקשר בינינו. בזה לא נגמר הסיוט, כשחזרתי ביקשתי החזר על הסים הלא תקין, אפילו לא בגלל הכסף אלא בשביל הצדק והעקרון. הם לא עונים בכלל לטלפונים ורק מפנים לוואטסאפ, בוואטסאפ טוענים שהם מטפלים רק בעניינים טכניים ומפנים לאימייל, אך הם בכלל לא עונים למיילים (שלחתי 4 מיילים ולא קיבלתי בכלל תשובה). כשהתלוננתי על השירות בוואטסאפ באופן עדין יחסית (עניתי שאין תשובה מהמייל ואני לא מרוצה מהשירות) קיבלתי תשובה של "לא לפנות לכאן יותר בבקשה כי כניראה לא הבנת מהי דרך ארץ מול נציגי שרות" (ציטוט מדויק). מיותר לציין שלא קיבלתי פיצוי על הסים הלא תקין.

    השבמחק