יום שלישי, 28 בפברואר 2006

רבני צהר מהלכים עלינו אימים

ב 27.2 התפרסם מאמר בווי נט, מאת הרב אלישע אבינר חבר הנהלת ארגון רבני צהר, תחת הכותרת "אל תפרקו את החבילה". אפשר ללמוד המון מקריאת המאמר על הגישה של רבנים אורתודוקסיים שהם "ליבראלים" ו"מתונים". אפשר לראות כיצד גישתם הפשטנית היא שמרנית, לא עניינית, ומטרתה לחזק את הממסד הרבני. המאמר התפרסם במקביל לקריאה ולקמפיין של הפורום לבחירה חופשית בנישואין להעביר את החוק לנישואין אזרחיים כך שזוגות לא ייאלצו לנסוע לחו"ל על מנת להתחתן. תמיד שומרי החומות מגיבים בצורה כזו - הטענה חוזרת על עצמה, 'אתם החילוניים אין לכם כבוד לתא המשפחתי, היהדות שלכם לוקה בחסר ולכן אחוז הגירושים הולך ועולה'. מגדיל עשות אבינר כאשר הוא מאיים ממש שכל זה יוביל אותנו לאבדן התרבות האנושית, הרס העם היהודי וכנראה כתוצאה ישירה מכך גם אובדן האנושות... הוא ממשיך ומוסיף את המשפט הנלעג הבא:
"לעומת הסקפטיות של העולם המערבי, היהדות נותנת אמון באדם ובזוגיות המשפחתית".
לא מובן מהיכן אפשר לנפוח משפט כזה אם לא מבית מדרשו של אמנון יצחק, בואו נפרק את המשפט:
בחלק הראשון של המשפט מדבר על ספקנות - אמנם הספקנות היא אחד מיסודות המודרניות והחילוניות, אבל האם במקורות היהודיים שוררת רק וודאות? האם אין הטלת ספק אפילו בקיומו של האל? האם העולם הדתי הוא עולם של וודאויות ללא שאלות? מספיק לקרוא דף גמרא אחד, או למשל את הסיפור על אלישע בן אבויה כדי להבין שזו הנחה מופרכת לחלוטין.
החלק השני במשפט הוא ש'היהדות נותנת אמון באדם'. כמובן שיש התייחסויות שונות למושג האדם במקורות, אבל בקלות אפשר למצוא ביטויים גזעניים. כלומר, אפשר להוסיף את התיבה יהודי ליד אדם. כפי שעשו הגזענים ששינו את המשנה בתקופות מאוחרות והוסיפו את התיבה "מישראל" למאמר: "כל המציל נפש אחת". אם האדם במרכז היהדות מדוע מסרבים רבני צהר לחתן זוגות כאשר אחד מהם אינו יהודי, למרות שנולד בארץ, התחנך בבית ספר יהודי, שירת בצבא והוא יהודי על פי הגדרתו? מובן שהיהדות שלהם חשובה יותר מהיהודים.
החלק השלישי רומז לכך שבניגוד ליהדות, העולם המערבי מתנגד לזוגיות ומשפחתיות. נכון שהמקורות היהודיים שמים דגש חזק מאד על זוגיות ומשפחתיות, אבל למה להכליל על כל העולם המערבי כמתנגד להם? מה כולם חיים בקומונות? ובכלל מה רע במשפחה שיש בה כמה גברים ונשים? או זוגות חד מיניים? האם אין אלו משפחות טובות יותר מאשר הדתיים (והדתיות) הנשואים/ות, החיים בארון, ומאמללים את חייהם/ן וחיי בני זוגם/ן? או מהשידוכים הלא מוצלחים שנאלצים להמשיך לחיות יחד מפחד תגובות הסביבה ? בקיצור הבלים.
לכן מה שעושה אבינר בתגובה לדרישה לקיים מסלול נישואין חוקי בארץ הוא להפחיד ולהלך עלינו אימים. 'אנחנו הדתיים, כביכול, מייצגי היהדות האמיתית, המקורית והשורשית עומדים מול המערביות הנקלית', שהיא בעצם כינוי אחר לחילוניות. 'אם תמשיכו בחילוניותכם המערבית העולם יתפרק'. ואני אומר, שהדבר היחיד שיתפרק זו הסמכות של הרב אלישע אבינר, ויחד איתו כל הממסד הדתי המלאכותי שאין לחילוניים שום רצון בו לכן, אם אתם חילוניים ההמלצה שלי היא: אל תתחתנו ברבנות, ואל תתחתנו עם רבני צהר שהם כאילו נחמדים ומתונים, אבל בעצם הם לא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה