יום שבת, 1 באפריל 2006

החתונה של דליה ורונן - אפשר גם אחרת


הזמנה באדיבות דליה ורונן
שמחתי מאד כאשר דליה התקשרה אלי לבשר שהיא מתחתנת ושהיא בחרה בי לערוך את טקס הנישואין שלה ושל רונן. דליה נוימן היא אושיה תרבותית ועיתונאית מוכשרת, שהגישה בעבר את "ערב חדש" בחינוכית והיום מגישה את היומן ברשת ב'. בן זוגה רונן הוא איש עסקים שעוסק בנדל"ן בחו"ל. בתחילה דליה רצתה טקס "מינמאליסטי", בלי הרבה טררם. אבל שיכנעתי אותה שצריך מינימום של התרגשות. וכך נולד לו אירוע צנוע ויפה שנערך במסעדת "בליני" בנווה צדק. בני הזוג כינו אותו "ארוחת חתונה". ההזמנה היפה משמאל עוצבה על ידי איה, חברה טובה, הנעליים על ידי מירב, חברה טובה אחרת. האירוע היה בנוכחות משפחה קרובה וחברים בלבד, לא אירוע תקשורתי נוצץ. ומאחר ועבור שניהם זהו סיבוב שני הם החליטו שהפעם לא עוברים יותר ברבנות ובחרו בטקס אישי. ברית אהבה שמהווה הצהרה בעבור הקהילה הקרובה על שינוי הסטטוס, לאחר שנתיים יחד. 
צילום: נרדי גרין
שבת בבקר, יום יפה ברחבת סוזן דלל, בבליני פינו את המרפסת והגישו יין לבן מבעבע לאורחים שהתאספו. לאחר שהגיעו כל האורחים, הזמנו את הקהל להתאסף סביב במה קטנה במרכז המרפסת. דליה שהייתה יפה וזוהרת מתמיד נכנסה עם רונן שלובי ידיים, לצלילי "קח לך אישה ובנה לה בית", בביצוע של דני ליטני. על מנת שתבינו את האירוע סדר הטקס היה כזה:

ברכת הקהל: תודה לאורחים שהגיעו, ובמיוחד לאלה שהגיעו מחו"ל. ברכה על היין והרמת כוסית עם הקהל. 
צילום: נרדי גרין

מבוא לטקס: הסבר על אופיו של הטקס.

מדרש על האישי: סיפור הפגישה וההחלטה להינשא.

שבע ברכות: חברים קרובים מברכים את דליה ורונן, ברכות מקוריות שהם כתבו.

צילום: נרדי גרין
מילים הדדיות: מילות אהבה שבני הזוג כתבו וקראו האחד לזולתו.

מדרש משיא: מדרש חופשי על הזמן וקטעי מקורות.

קידושין הדדיים: החלפת טבעות וקידוש במשפט: "בחרתי בּךָ, להיות לי לאיש ורֵעַ, לחיות חיי שיתוף ואהבה, תְּהֵא הַטַבַּעַת אוֹת לְכָךְ". ולהיפך.

נשיקה, ולאחריה הזמנת הקהל לברך ולנשק את הזוג, ויציאה מהטקס עם השיר 'יור ג'אסט טו גוד טו בי טרו' בביצוע של לורן היל.

החלקים המרגשים ביותר בטקס היו כמובן המילים ההדדיות שחלקו דליה ורונן והברכות הנפלאות שכתבו החברות הטובות. אני גיליתי שאחת המברכות היא מירב שהייתה בגרעין שהיה מיועד לקיבוץ שלי והיא אמרה לי את זה ממש לפני שהחלה לברך.
לאחר הטקס האורחים נכנסו ואכלו ממטעמי המסעדה האיטלקית המצוינת. גם אני זכיתי להנות מהארוחה יחד עם זוגתי שהוזמנה גם. לאחר הארוחה האורחים יצאו לסיור ברחובות נווה צדק על הנושא המשובב של נשים, אהבים ועגבים. המסיבה נמשכה מאוחר יותר בחוף הים, ולאחר מכן יחד עם האורחים מחו"ל בבית. ולמחרת יצאו איתם לסיור בירושלים. לאחר טקס הנישואין היהודי-חילוני ממשיכים דליה ורונן להפליג בספינת האהבה שלהם, מאחל להם המון מזל טוב, הם הוכיחו שאפשר להינשא גם בצורה אחרת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה