יום רביעי, 21 במרץ 2007

לקראת מות הנישואין ברבנות

המסמרים בארון הקבורה של הנישואין ברבנות ננעצים מדי יום. רק השבוע התבשרנו על כך שחנה קהת, דתייה אורתודוכסית מערערת על קדושת הנישואין הדתיים ברבנות וכך היא הצהירה
למה צריך להיכנס לתוך הבוץ הזה? איך לא הצלחנו לחנך את הציבור ולעקור את העניין הזה? זה וולונטארי לחלוטין, אני רואה נשים וזוגות חילוניים ולא מבינה למה הם עושים את הצעד שבעייני הרבה פעמים גובל בטירוף... יש פה הרבה עבודה לעשות בקרב נשים, בקרב בנות. אף אחד לא כופה עליהן להגיע לשם... אני חושבת שצריך לקחת יוזמה ולצאת למסע של פניות לציבור להבין שהמקום הזה ככל שנשים ידירו את רגליהן משם ייטב לכל עם ישראל.
ראו גם את מאמרה של אבירמה גולן ב"הארץ", שכתבה:
הטקסים המסבירים פנים של 'צהר' אינם מחפים עוד על האטימות וההקצנה הדתית. הנשים השומרות מצוות, המשכילות בהרבה מסבותיהן, אמורות להיות בני אדם חופשיים יותר, אך הן שבויות בידי ממסד המאוים מכוחן החדש ומאפשר לגברים צינים לנצל את ההלכה ולסחוט טובות הנאה מהתפרקות הזוגיות.

אבל הבשורה האמיתית מגיעה מכיוןן משרד השיכון. וכך התפרסם ב"הארץ": משרד השיכון הולך להכיר בזוגות של ידועים בציבור ובני זוג מאותו המין לצורך סיוע במשכנתא.

כך שלמעשה החתונה באמצעות רב אורתודוקסי אינה רלוונטית לחילוניים, והרישום של הזוגיות במשרד הפנים כבר אינו מקנה כמעט שום הטבה. הרישום הוא אקט טכני ופורמאלי בלבד, אין צורך בו עוד ומוטב לבטלו בהקדם. כל אחד צריך לעשות את הטקס שמתאים לו ללא קשר לרישום הפורמאלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה