יום שלישי, 28 בדצמבר 2021

הפארסה בדרבי יכולה הייתה להימנע

תקנון הזרים המעודכן
מאז שהתקבל "חוק הזרים" שאפשר לקבוצות ליגת העל לרשום שישה שחקנים זרים, אבל לשתף במשחק רק חמישה, היו כמה
מקרים של הפסד טכני בגלל שיתוף זרים מעל המותר. ב-2017, בגביע הטוטו, בית"ר ירושלים שיתפה 6 זרים, באותה שנה בליגת העל זה קרה להפועל עכו. לאחרונה בדרבי הירושלמי ב-26.12.21 הפועל ספגה הפסד טכני. 
בנוסף ב-2009 אשדוד שיתפה שחקן מורחק, לא מהזרים וספגה הפסד טכני גם כן.

הדבר הזה יוצר מצב מצב בו דקות המשחק לאחר החילוף האסור מאבדות את הערך הספורטיבי ויוצרות עוגמת נפש לכל. בדרבי האחרון, 15 הדקות האחרונות היו למעשה בדיחה על חשבון כל הנוגעים בדבר. תוך כדי המשחק כבר קיבלתי הודעה לנייד שיש עבירה על התקנון ויש הפסד טכני. גם בערוץ הספורט דיווחו על כך בשידור חי שתי דקות לאחר שזה קרה. גם בתקשורת הספורט זה דווח מיידית. אבל, עד דקת הסיום חלק מהאוהדים וחלק מהשחקנים עדיין לא הבינו את התמונה לאשורה. באצ'ו, שחקנה הזר של הפועל, הבין שהשער שכבש בדקות האחרונות לא שווה את המאמץ רק לאחר שריקת הסיום, ולאחר הסבר. 

למה ששה עשר אלף האוהדים שהיו בטדי צריכים לשלם במיטב כספם על משחק שכאילו לא שוחק, יתירה מכך מה היה קורה אילו שחקן היה נפצע במשחק חסר חשיבות כזה? 

אין צורך לשנות את התקנון שאפשר לשתף עד חמישה זרים, צריך פשוט להעביר את האחריות מהקבוצה אל צוות השיפוט. אחד השופטים במשחק יכול להתריע והשופט הראשי יעניש את הקבוצה המשתפת שחקן שלא כדין בכרטיס צהוב/אדום, אך לא להמשיך משחק שאין לו ערך ספורטיבי, כשכולם יודעים שהמשחק ייפסל בבית הדין המשמעתי.

כמו שיש שופטי VAR צריכה להיות בקרה תוך כדי המשחק של צוות השיפוט על מי והאם מותר לשתף, כולל שחקנים עם עונשי הרחקה, שחקנים לא רשומים, זרים מעל המותר וכדומה.

הפסד טכני מיועד לעבירות משמעת ותקנון חמורות לפני המשחק או, תוך כדי המשחק ואז המשחק פשוט מופסק. לא הגיוני להמשיך משחק כשתוצאתו היא בניגוד לתוצאה האמיתית על המגרש.

המטרה העליונה היא שמירה על הרוח הספורטיבית. התוצאה צריכה להיקבע במשחק הוגן ולא בגלל טעויות שנעשות לעיתים במכוון ולעיתים בהיסח דעת של צוותי האימון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה